Hromadné přejmenování souborů videí obrázků čehokoliv

Jste na windows a potřebujete přejmenovat stovky souborů během pár vteřin?

Tak nezouejte a použijte na windows windows commander.

Kolega potřeboval přejmenovat spoustu souborů a potřeboval to udělat v něčem, co má na disku. Ideální je, že už tu měl windows commander, kde se to provede velmi snadno:

Označíme všechny soubory které chceme překonvertovat, klikneme nahoře na soubory/přejmenovat více položek v poli přípona si nastavíte třeba .avi nebo .jpeg, nebo co chcete.

zdroj.

Převod .mts na .mpeg či .avi

Otevřem program, klikneme na přidat, vybereme jaké soubory co a jak a pak si vyberem, zkonvertovat na : třeba avi, přednastavení XviD Fullscreen, Výstupná složka.

 

Pomůže program winFF.

Jako poděkování uvádím původní zdroj.

 

Co je Steam OS? Je to jen Linux od Valve software?

Zkráceně?
Je to linux od Valve, který je očesaný na hraní pro herní konzole.

Musím uznat, že tohle je hodně dobrá zpráva. Protože to znamená, že v budoucnu bude možné pohodlnější hraní na linuxu, takže se lidé zbaví závislosti na Microsoftu a tomu fandím.

na začátku toho STEAM OS moc umět nebude, ale v budoucnu bude umět kromě televize, streamovaného videa i prohlížet www stránky, budete na něm hrát jednu hru za druhou a bude to v podstatě operační systém pro jakýkoliv herní počítač nebo konzoli od Valve. Tahle myšlenka se mi líbí. Chci hrát? Tak si přebootuji na steamOS. Chci pracovat, aby mě nebral pracovní OS výkon pro hry a současně aby mě to nelákalo přebootovávat? Tak přebootnu na svůj pracovní linux. Hodně dobrý nápad.

A to je sakra chytré! Vcelku tomu fandím, protože jsem si doposud nevšiml nějakých velkých výhod a taky nejsem jeden z uživatelů, kteří dostali příležitost to testovat.

zdroj s mnoha informacemi

Průhledné pozadí v Gimpu

 

Jak na průhledné pozadí obrázku v Gimpu?

Je to jednoduché, jenom otravně zdlouhavé.

Otevřem obrázek:

1) alpha kanál nastavíme pomocí menu Vrstva/Průhlednost/ Přidat Alpha Kanál.

2)Obrázek/režim/RGB musí být zakliknutý

3)Označíme část obrázku (já klidně označím celý, abych měl průhledné vše, co je třeba bílé. (takže klidně CTRL + A)

4) Vrstva/Průhlednost/Barva do průhlednosti

5)Na Dialogu musíme vybrat barvu, kterou si GIMP usmyslí, jakože je pozadí. V náhledu už bychom občas mohli i vidět jak bude vypadat naše výsledné dílo.

No a je to. Uložit jako .png, upnout na web a je to!

zdroj <- který doporučuji.

Na co si dávat pozor při práci s cronem? Čeho se vyvarovat? Cron neběží? Cron nespouští úlohy?

Dnes jsem odhalil slušnou chybu v jednom cronu, tak se Vám s tím pochlubím a vypíchnu zároveň nejčastější zbytečné chyby.

 

Když voláte skript z cronu, tak si pohlídejte následující:

1)  Sedí mi počet hvězdiček? Maximum hvězdiček může být 5 a tedy každou minutu, každou hodinu, každý den v měsíci, každý měsíc, každý den v týdnu.

3 3 * * * root /root/.cron-scripts/zalohuj.sh

2) Není ideální spouštět některé skripty za roota kvůli bezpečnosti!

3) Sedí mi cesta? Má soubor správná práva pro spouštění?

4) Když už soubor spustím a volám v něm další skript třeba ./dalsi.sh dal jsem si předtím cestu explicitně na cd /cesta/ke/skriptu/kde/se/naleza/prave/spusteny/skript/zalohuj.sh ? Jen kvůli takové hovadině se mi stalo, že se mi to nespustilo. Takže dávejte si na to bacha!

5) Než dáte skript na ostro do praxe, dejte si ho spustit každou minutu, ať víte, že to fakt dělá, co to dělat má. Není nic horšího, než když zjistíte po měsíci, že se někde objevil problém, se kterým jste nepočítali. A ještě horší je docházející místo na disku a nějaké „zálohování“, které jste zkrátka nedotáhli do konce.

6) Buďte schopni dát za svoje bash skripty ruku do ohně! (když už je spouštíte přes cron).

7) Kdybyste nabyli podezření, že je něco divného, zkuste to vypnout a zapnout! [IT crowd]

pomocí: /etc/init.d/cron restart

8) Kdyby to neběželo, tak:

SHELL=/bin/sh

zaměňte za

SHELL=/bin/bash

v /etc/crontab a restartujte cron pomocí: /etc/init.d/cron restart

Enjoy 😉

 

 

Jak rychle lze nabít peníze na paypal z fio banky? Okamžitě!

Dnes jsem potřeboval dobíjet paypal a  řekl jsem si, že to zkusím z fiobanky.

 

Lognete paypal, dáte Top up / top up account (instantly), přesměruje Vás to už na stránky v češtině. Vyberete si banku, částku a jedete dál, podle pokynů vše vyplníte, lognete do své banky, pošlete prachy na účet, který se tam zobrazuje a než se stihnete zalogovat znovu na paypal, tak už tam peníze máte.

Já to zkoušel z fiobanky a je to super. Bez čekání!

Jak na LVM na linuxu (ubuntu 12.04 LTS za roota/ Debian Wheezy)

Předpokládejme, že už máte vytvořené LVM od instalace:

 

1) vgdisplay

zobrazí něco jako:

— Volume group —
VG Name hostnamestroje
System ID
Format lvm2
Metadata Areas 1
Metadata Sequence No 4
VG Access read/write
VG Status resizable
MAX LV 0
Cur LV 2
Open LV 2
Max PV 0
Cur PV 1
Act PV 1
VG Size 203,71 GiB  //celkovávelikost LVM jednotky/jednotek
PE Size 4,00 MiB
Total PE 52151
Alloc PE / Size 51962 / 202,98 GiB   //kolik je alokováno teď
Free PE / Size 189 / 756,00 MiB //kolik lze ještě přidat
VG UUID aWWxDu-oma6-lot1-M2f6-AsED-hUf7-k1tPn4

zdroj

2) Chceme zvětšit logickou jednotku s názvem „usr“ o velikost dalších 2GB.

lvextend -L +2G /dev/volgrp/usr /dev/sda4  //+2G znamená, že chceme k současné velikosti přidat další 2giga za tím už je název jednotky.

Extending logical volume usr to 8.00 GB //vypisuje současnou velikost jednotky usr, tedy 8 gb.
Logical volume usr successfully resized

 

3) Jak snížit velikost současné LVM – zde:

Další užitečný zdroj.

 

 

Rozměry 1U, 2U, 3U, 4U, 5U, 6U a 7U rackmount skříní/case

Taky si nevíte co a jak s rozměry rackmount casen?

Unit Dimension (W x H x D)
1U 19″ x 1.75″ x 17.7″
19″ x 1.75″ x 19.7″
19″ x 1.75″ x 21.5″
2U 19″ x 3.5″ x 17.7″
19″ x 3.5″ x 20.9″
19″ x 3.5″ x 24″
3U 17.1″ x 5.1″ x 25.5″
4U 19″ x 7″ x 17.8″
19″ x 7″ x 26.4″
5U 19″ x 8.34″ x 19.67″
19.1″ x 8.75″ x 26.4″
6U 19″ x 10.5″ x 19.5″
7U 17″ x 12.2″ x 19.8″

zdroj

LDAP Debian Squeeze jak na to?

Co mi hodně pomohlo byl tento link:

https://wiki.debian.org/LDAP/PAM

Ale protože je LDAP kapitola sama pro sebe, budu tento příspěvek asi ještě doplňovat.

Další užitečné odkazy:

http://ldots.org/ldap/   <- různé užitečné info ohledně pam.d

http://mindref.blogspot.cz/2010/12/debian-openldap-ssl-tls-encryption.html   <- jak rozběhat LDAP na portu 636 a ozkoušet si, že funguje!

http://www.howtoforge.com/debian-squeeze-ldap-server-with-openldap-and-phpldapadmin  <- tady bych začal, kdybych nevěděl kde začít.

 

Nevidím terminál/display/obraz na ubuntu-server 12.04.3 LTS po instalaci

Tohle se mi dnes stalo hned na 2 strojích staršího data.

 

Řešení je takovéto:

vim  /etc/default/grub

nebo nano /etc/default/grub

Přidejte nebo odkomentujte/změňte následující řádky:

GRUB_GFXMODE=800×600
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=“915.modeset=0 nomodeset“

Tu první jsem odkomentoval, tu druhou jsem editnul.

Uložte a zavřete. pomocí NANO CTRL O a CTRL X, pomocí vim :wq /etc/default/grub a potom:

sudo update-grub

reboot

A po rebootu už vám to krásně naběhne.

 

Enjoy

zdroj

PCIe 3.0 vs. PCIe 2.0 x16 je zanedbatelný rozdíl

Dnes jsem řešil problém s jednou grafickou kartou, která podporovala PCIe 3.0 a chtěl jsem ji dát na základní desku s podporou PCIe 2.0.

 

Zde je odkaz na výsledky testů.

 

Jak je vidět z testů, rozdíl je naprosto zanedbatelný. Nanejvýš jednotky, zlomky procent. Takto to bude taky do roku 2014. Podle mě velký rozdíl už bude poznatelný v letech 2015/16 mezi PCIe 4.0 a PCIe 2.0 ale to už vnímejte jako moji spekulaci. Rozdíly mezi PCIe 3.0 a 2.0 mohou být zajímavé při použití nvidia SLI nebo AMD Crossfire, ale vzhledem k tomu, že AMD crossfire ani Nvidia SLI mi nikdy žádný znatelný výkon nepřidaly, tak pochybuju, že to bude poznatelné i v tomto případě.

 Zde další důkaz, kde není dokonce rozdíl mezi PCIe 3.0 8x a 16x.

 

 

Navyšujeme limity uploadmax_filesize a input time PHP 5 pro uploadované soubory do php (debian Lenny/wheezy)

Potřebujete dočasně něco nasypat většího přes PHP třeba přes phpmyadmina a jste lenošní to kopírovat ? (nebo Vás třeba nutí okolnosti, to já nevím…)

Najděte:
post_max_size = 8M
upload_max_filesize = 2M
max_execution_time = 30
max_input_time = 60
memory_limit = 128M

Změnil jsem na:
post_max_size = 800M
upload_max_filesize = 800M
max_execution_time = 600
max_input_time = 600
memory_limit = 512M

Vtipné je, že v phpmyadminovi vám to pak maximální velikost tedy 800MB ukazuje jako:  (Maximální velikost: 819 kKiB) <-

Pokud v php5 navíc nastavíte max_execution_time > 300 tak to stejné musíte nastavit v apache2 tedy v /etc/apache2/apache2.conf

kde musíte nastavit z:

Timeout 300

na

Timeout 600

 

 

řešení je trošku nastíněno zde.

 

Enjoy 😉

Konverze mysql db z mysql 5.1 do mysql 5.0

 

ERROR 1064 (42000) at line 576: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ‚USING BTREE,

řešení:

Smažte všechny výskyty USING BTREE nacházející se v .sql souboru který chcete importovat do databáze. USING BTREE používá mysql 5.1 ale neumí ho mysql 5.0.

 

Pomohl mi tento link.

 

Enjoy 😉

Klávesová zkratka pro ovládání hlasitosti na windows

Zdravím všechny,

pracuji tak na windowsí stanici a napadlo mě, že mě nebaví pořád klikat na hlasitost a řešit zvýšení nebo snížení hlasitosti.

 

Prošel jsem google a našel jsem slušnou utilitu na ovládání všeho možného ve windows.

Jedná se o Volume Hotkey XP 2.0 a běží i pod Vista/Windows 7/Windows 8

Hlasitost se ovládá pomocí [tlačítko windows] + [F10] nebo [F11]

 

Enjoy 😉

 

SCP copy on specific port other than 22

 

 

scp -P 24 -r localdirectory user@destinedHostname:/directory/directory/

it means – copy on port 24 recursively localdirectory to destinedHostname server as a destination as user to /directory/directory (absolute address).

 

Enjoy 😉

Myšlenka #1 : Bezpečnost při leteckých katastrofách

Po mém posledním přistáním letadla ze Skotského Edinburghu do Slovenské Bratislavy jsem se musel zamyslet nad bezpečností letání v budoucnu a nad tím, jak málo stačí k tomu, aby došlo ke katastrofě.

Čím rychleji letíte/jedete, tím delší dráhu a prostor či deformační zónu potřebujete k tomu, abyste zastavili bez poškození vašeho organismu, tedy aby nedošlo k nehodě/ztrátě na životech.

Vzhledem k přibývajícímu počtu letadel, nízkonákladových leteckých společností a tendencí letadel přibývat na nebi je zvláštní, jak se řeší pouze zodolňování konstrukcí a spolehlivostí letadel, nikoliv však řešení bezpečnosti při jejich pádu.

Zatímco většinu dopravních nehod v automobilu máte šanci přežít, z některých dokonce odkráčíte po vlastních nohou, potom co se vyškrábete ze zdemolovaného vozu, u letadel je spíše výjimkou, když pasažéři, nebo vůbec někdo přežije pád letadla.

Samozřejmě gravitace působí, fyzika je neúprosná. Pád letadla ikdyby byl pouze v rychlostech okolo 150 – 180 kilometrů, již se jedná o přetížení vyvíjené na organismus člověka, které je zcela zničující a životu nebezpečná.

Zatímco u automobilu se bezpečnost zlepšila natolik, že vozidlo vstřebá téměř většinu síly nárazu a pasažéři uvnitř již pocitují spíše jen zanedbatelnou část, díky čemuž přežijí, u letadel nic takového neexistuje a nikdo to ani nevymyslel. Zajímavé však je, že s každou novou a novou generací automobilů přibývá nejen spousta bezpečnostních prvků, ale i váha automobilů a to je problém, který řeší letecké společnosti nejvíc – váha letadla. Čím těžší letadlo je, tím je potřeba více energie k tomu, aby vzlétlo a aby se vůbec udrželo ve vzduchu. Problém je, že energie něco stojí a jakékoliv další navýšení váhy letadla za úkolem zvýšení bezpečnosti cestujících, by se promítla na ceně.

Než se zvýší bezpečnost létání, respektive bezpečnost při pádu letadla, je nutné prvně změnit koncept létání tím, že se přejde na jiné druhy pohonných hmot, které nebudou omezeny jejich množstvím, ani náklady pro jejich získání. Až teprve tehdy bude možné vyrobit dostatečně těžká a velká letadla, která by mohla absorbovat dostatek síly nárazu a při pádu zcela ochránit cestující před zraněním, či smrtí. Do té doby bude se vzrůstajícím počtem letadel ve vzduchu přibývat samozřejmě i leteckých katastrof. To samozřejmě taky souvisí s vynálezem nových, pevnějších, lehčích, pružnějších a odolnějších materiálů, ze kterého se budou letadla, či budoucnu kosmické lodě vyrábět.

Tam kde nyní hovoříme o největším luxusu při létání, bude v budoucnu naprosto normální, že letadla budou ze začátku spíš krátce křižovat stav beztíže kvůli nižšímu odporu a rychlejšímu přistání třeba na opačné konci zeměkoule. A normální v budoucnu naopak bude to nejluxusnější létání, jaké si dnes můžeme představit. Dnešní cestování v letadlech jak je známe bude pro budoucí generace spíš vtipné připomenutí, v jak primitivních podmínkách napříč rizikům, jaká to obnáší, jsme ochotni nejen létat, ale dokonce i za to platit.

Takže ohledně bezpečnosti letadel to vidím co se příštích 50 – 150 let týče asi takto. Prvně se vyvine efektivnější pohon, pak efektivnější způsob létání a nakonec až budeme technologicky natolik vyspělí, že budeme schopni bez problémů a bez jakékoliv nutné údržby a znečištění životního prostředí udržet letadlo bez hnutí 24 hodin, 7 dní v týdnu 365 dnů v roce ve vzduchu, pak bude způsob létání natolik efektivní, že si budeme moci dovolit zvýšit bezpečnost létání a to natolik, že ikdyž letadlo spadne, nebo dojde k nějaké kolizi, i přes totální likvidaci letadla bude posádka bez problémů ochráněna před jakýmkoliv zraněním ať už předvídanou evakuací, kterou bude řešit automatický systém, nebo nějakým aktivním prvkem, který zajistí, že v případě nárazu bude pohlcen nebo přesměrován veškerý náraz kolem pasažérů tak, aby na ně nepůsobilo životu nebezpečné přetížení, či jakékoliv jiné vlivy, které mohou ukončit lidský život.

Jakmile bude lidstvo takto daleko, tak bych se docela rád narodil a prožil celý život znovu, protože spousta věcí bude jistě jednodušší, ačkoliv však bude lidský život delší, bude i delší každá část lidského života, včetně studia, pracovního života a lidstvo bude pravděpodobně řešit naprosto jiné problémy, než řeší dnes, pokud se do té doby samo nezničí, což by byla vcelku škoda. 😉   .