Út. Bře 19th, 2024
Společnost 3dfx, která byla časem převzeta Nvidií, svoje krabice uměla vyšperkovat.

Znáte to, chcete zavzpomínat na staré časy a chcete toho dosáhnout přes 3dfx. Jak na to?

Emulátor se postará o to, aby vaše grafická karta začala podporovat 3dfx glide kromě OpenGL a D3D.

Nebo doporučuji 3dfx wrappers – nglide http://www.zeus-software.com/downloads/nglide
Společnost 3dfx, která byla časem převzeta Nvidií, svoje krabice uměla vyšperkovat.
Zde je velmi krátký seznam některých her, které si můžete jako tenkrát na 3dfx opravdu vychutnat: http://www.digitpress.com/forum/showthread.php?153891-3DFX-List-of-Games-that-utilize-3DFX-Glide-API
Z mých zkušeností si pamatuji grafiky 3dfx jako pro mě tenkrát cenově nedosažitelné grafické karty určené na hry a náročnější grafiku. Zatímco hry na mém počítači tenkrát běžely skoro plynule, barvy byly takové vybledlé, nezáživné, hry na 3dfx pro mě tenkrát vypadaly barevněji, s lepší grafikou, s lepším rozlišením, s větší plynulostí. Zkrátka to, co jsme záviděli majitelům herních konzolí, což tenkrát byla taková hezky barevná grafika a velká plynulost, jsme nikdy nemohli dosáhnout, dokud bychom si tenkrát nekoupili grafické karty firmy 3dfx, nebo Nvidia či společnosti Matrox. Tyhle firmy soutěžily krátce o prvenství v rychlosti, kvalitě obrazu a v šílenství nadšenců a jejich peněženek. Paradoxem bylo, že ani jedna z těchto firem v té době neprodala nejvíc grafických karet a teď nastupuje na řadu tehdejší společnost ATI technologies, která totiž prodala několikanásobně více grafických čipů, protože to cpala do integrovaných grafik, do desktopů. No a protože jsem tenkrát měl odpadlickou S3 Savage 4 s 16MB grafické paměti, tak counter-strike 1.1 jsem sice rozběhal, další hry mi taky dokonce běžely, ale tahle karta pro mě byla vždy něčím, jako když si koupíte nové auto v základní výbavě. Jezdí to, je to nové, má to možná lepší jízdní vlastnosti než starší auto, ale po čase z toho auta nemáte radost, protože nemá klimatizaci, není v tom ani posilovač řízení, zábavu si na tom užijete asi tak jako když koukáte na reprízu nějakého nudného pořadu pozdě v noci, zkrátka víte, že to není ono.
Tenkrát nezapomenu, když si někdo z přátel koupil grafiku 3dfx. Zatímco dneska si koupíte iPhone od Applu a jedna hrstka lidí Vás má možná za boha, té druhé hrstce lidí jste úplně ukradeni a u té třetí hrstky lidí jste terčem posměchu a za totálního idiota, že jste vyhodili skoro 15 nebo 20 tisíc za mobil, jehož stejnou funkcionalitu pro vaše potřeby pokryje i mobil za 4 nebo 7 tisíc korun. Tenkrát jste hrstce lidí, kteří tomu nerozuměli taky byli ukradení, ale nebyla tu ta hrstka lidí, která si o Vás myslela, že jste idioti, když jste vyhodili tolik peněz za takovou grafickou kartu. A pak už tu máme jenom tu hrstku obdivovatelů a závidějících. Nevím jak na tehdejší dobu na přelom tisíciletí vzpomínáte Vy, ale já mám stará scóréčka a levely stále ve stejné krabici někde ve sklepě….jestli to teda někdo nevyhodil…Důvodem, proč jste byli obdivování tehdejší době byl fakt, že hry se psaly pro normální „spodinu“ s běžnými grafickými kartami s nižším výkonem a současně se psaly pro karty 3Dfx pro ovladače Glide atd… No a díky tomu hry vypadaly na obyčejných grafikách nic moc, ale na 3dfx jste prostě měli nový rozměr hraní. Vyšší plynulost, vyšší rozlišení, jenom 3dfx co si pamatuji, tak nezvládaly 32bitový režim v rozlišení 1024×768. Takže technologicky lepší třeba TNT 2 měly sice lepší výkon, ale nebyly pro ně hry napsané tak na míru, jako kartám od 3Dfx…
No a dnes díky těmto emulátorům se můžete s dnešním běžným počítačem přiblížit tehdejší kvalitě her jako za starých časů a třeba si i ty dobré časy připomenout a možná i dohnat to, o co jste tenkrát přišli, když jste 3dfx NEměli.
Avatar

By mirra

Hardwaru a počítačům se věnuji již od roku 2003. Za tu dobu jsem poskládal stovky počítačů, opravil tisíce počítačů a vyřešil nespočetně problémů, vad a chyb, se kterými se setkávali uživatelé. Od roku 2005 se zabývám servery, zejména těmi herními, v roce 2007 jsem se začal věnovat Valve Source SDK level designu, který šel od roku 2009 k ledu kvůli studiu Informatiky na univerzitě. Podílel jsem se chvíli i na provozu síťové laboratoře MENDELU, dnes spravuji cca 30 serverů/diskových polí na univerzitě, řeším IT v malých a středních firmách tak, aby firmy ušetřily nemalé částky při zlepšení kvality a soustředím se na snižování nákladů na IT od licencí až po hardware, software, provádím konsolidace a audity platnosti licencí, které firmám šetří rovněž nemalé peníze. Z velkých firem spravuji s dalšími kolegy 8000 serverů po celé Evropě a tato práce mě nesmírně baví, protože se vše musí automatizovat a nabízí mi to možnost trénovat další evropské jazyky od Angličtiny, přes Němčinu až po Italštinu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

seventeen − fifteen =